Ofte stillede spørgsmål og svar om Bontii
(Bontii er kompatibel med Dandomain, Hostedshop og ScanNet Webshop)
Hvordan opsætter jeg OnPay på min webshop?
Når du skal igang med Bontii’s abonnementsmodul, skal din betalingsgateway forbindes med Bontii. Det er meget let, at opsætte OnPay med Bontii’s abonnementsmodul.
Når du er logget ind med din Bontii-bruger skal du gå til abonnementsmodulet indstillinger. Du skal have dit OnPay gateway-id klar.
Dit OnPay gateway-id indtaster du i feltet hertil, og følger godkendelsesprocessen. Når processen er færdig melder Bontii om hvorvidt OnPay er opsat.
Hvordan laver jeg enkelte abonnementsprodukter i Bontii?
I Bontii’s abonnementsmodul kan du selv oprette abonnementsprodukter, som passer til dine produkter fra din webshop.
Når du er logget ind med din Bontii-bruger skal du gå til abonnementsmodulet og trykke på “produkter“.
Under “produkter” skal du trykke på plusset, hvorefter du kan søge efter produkter fra din webshop og udfylde formularen.
Når du har opsat produktet, så ved Bontii at dette produkt nu også er et abonnementsprodukt.
Kan alle mine produkter være abonnementsprodukter i Bontii?
I Bontii’s abonnementsmodul kan du let indstille Bontii til automatisk at oprette abonnementsprodukter fra din webshop.
Når du er logget ind med din Bontii-bruger, skal du gå til abonnementsmodulet’s indstillnger, og aktiverer funktionen “Alle produkter som abn.“.
Nu er alle dine produkter på webshoppen abonnementsprodukter. Du kan dog også indskrænke den funktion til specifikke produktkategorier.
Her skal du blot indtaste id’erne på de hovedkategorier, som skal være abonnementsprodukter.
Kan et produkt både være abonnementsprodukt og et enkeltkøbs produkt?
Ja, hvis man bruger den indstilling i Bontii’s abonnementsmodul, hvor den automatisk opretter abonnementsprodukterne.
Med denne indstilling kan dine webshop produkter både købes som et enkeltkøb eller købes som et abonnement.
Du kan også indstille Bontii til, at skjule “købsknappen” på produkter, på denne måde bliver produktet udelukkende et abonnementsprodukt.
Kan jeg styre hvad mine kunder kan administrere ved deres abonnement?
Ja, i Bontii’s abonnementsmodul kan du styre hvad dine egne kunder kan administrere omkring deres abonnement. Som standard kan kunder administrere: sæt på pause, start, og stop.
I Bontii’s Pro-pakke kan kunder endvidere administrere leveringsinterval og se de 10 næste leveringer. De kommende leveringer kan endvidere administreres, fx kan man som kunde vælge at springe over visse leveringer.
De forskellige muligheder kan man i Bontii selv indstille under abonnementsmodulet’s indstillinger.
Kan jeg begrænse hvor længe en kunde sætter deres abonnement på pause i?
Ja, med Bontii’s abonnementsmodul kan du indskrænke hvor mange gange en kunde kan være på pause i.
Som standard kan man være på pause lige så lang tid man vil, men dette kan indskrænkes til et tal efter dit valg.
Vælges fx 8 gange, kan en kunde kun være på pause de næste 8 gange, hvor kunden egentlig skulle have haft en ordre.
Hvad kan jeg indstille i Bontii?
Der er mange indstillingsmuligheder i Bontii’s abonnementsmodul. Det er gør Bontii ideelt to mange forskellige typer abonnementsforretninger.
Blandt nogle af indstillingsmuligheder har vi valg om man vil have en daglig rapport over dagens ordrer, man kan indstille Bontii til, at kunne genkende tidsfristindstillinger.
Man kan også indstille Bontii til kun, at generere alle ordrerne på en specifik dag.
Kan jeg redigere sprogvariablerne fra Bontii?
Ja, du kan redigere alle tekster, som Bontii genererer. I skrivende stund har vi over 90 sprogvariabler, som du selv har mulighed for, at redigere i.
For at redigere i sprogvariabler skal du først logge ind med din Bontii-bruger, og derefter gå til abonnementsmodulet’s indstillinger, hvor du nederst finder sprog-sektionen.
Her kan du frit redigere de sprogvariabler du ser.
Hvilken webshopløsning virker Bontii med?
Bontii er kompatibel med Dandomain, Hostedshop og ScanNet Webshop
Hvordan installere jeg Bontii?
For at komme i gang med de forskellige apps, er der ganske nogle steps du skal igennem.
- Log ind på dit kundecenter (eks. Dandomain) og bestil den app du gerne vil benytte.
- Herefter modtager Bontii besked fra Dandomain. Når din konto er oprettet modtager du en email fra os indenfor 24 timer på hverdage, med login oplysninger til dit kontrolpanel i Bontii.
- Første gang du logger ind, bliver du bedt om at godkende en DPA (Databehandleraftale), den er nødvendig for at vi kan og må håndtere de data der udveksles mellem jeres webshop og kunderne.
- Nu skal du tilføje dit domæne (kun relevant for dig der benytter Abonnement eller Notifire app), herefter modtager du en email med værdier der skal tilføjes din DNS. Er dit domæne hostet igennem Dandomain, kan du videresende emailen til support, og bede dem hjælpe dig med ændringerne.
- I kontrolpanelet finder du et script du skal kopier og indsætte i designet på din webshop.
- I din webshop administration skal du oprette en API medarbejder (email + kode) som du tilføjer i dit kontrolpanel.
- Åben indkøbskurv skal aktiveres i din webshop (kun relevant for dig der benytter Abonnement, Point, Gaver eller Notifire app), samt en hemmelig kode efter eget valg. Koden angives efterfølgende i dit kontrolpanel.
Herefter er du klar til at sætte indstillingerne for den eller de apps du vil benytte på din webshop.
Hvordan opsætter jeg OnPay på min webshop?
Når du skal igang med Bontii’s abonnementsmodul, skal din betalingsgateway forbindes med Bontii. Det er meget let, at opsætte OnPay med Bontii’s abonnementsmodul.
Når du er logget ind med din Bontii-bruger skal du gå til abonnementsmodulet indstillinger. Du skal have dit OnPay gateway-id klar.
Dit OnPay gateway-id indtaster du i feltet hertil, og følger godkendelsesprocessen. Når processen er færdig melder Bontii om hvorvidt OnPay er opsat.
Hvordan kan jeg opsige min aftale med Bontii?
Dandomain håndtere alle aftaler mellem dig som webshopejer og Bontii. Hvis du ikke længere ønsker at benytte apps fra Bontii, skal du blot logge ind på dit Dandomain kundecenter og opsige den, eller de apps du ikke længere ønsker.
Kan jeg få hjælp til opsætningen?
Ja, vi hjælper gerne med opsætning af Bontii og apps. Dette kræver blot du opretter en medarbejder bruger + kode til os.
Hvordan kommer jeg i kontakt med support?
Skriv til os på: hej@bontii.dk
Her kan du også skrive for en aftale, hvis ønsker du et opkald eller et onlinemøde.